Tuesday, July 10, 2012

CEKONAT!

ahaaaaa..pe tu?  well people,that is the name of my donat given by my husband!ingt x smlm kan dh ckp nk wat donat..so the name is officially known by my little family as my hubby dgn slumber dan bergayenya ckp..kite bg name cekonat la..bntuk die cm ckodok and ase cm donat..OMG! tu donat la syg!!!


actually, i made it like a ball shape and different from the well known donat(biase kan ade lbg kt tengah..)..reason i wat cm tu?haaaa..nk gtau la ni..i try wat shape die cm donat biase tu ,ade lbg kat tengh but yang tepi2 tu mengerutu xcntik..cm seram je nanti klau tgk lpas dh goreng(i bermonolog dlm ati)..sbb tu la jd donat versi cekodok..kwang2...(see,terbuktikan i memg fail wat kue..ye,memg fail thp paling memalukan..)..tapiiiiii...ade kan donut yang bulat2 tu..i told my husband there is tp die glak mcm nk pecah perut..grrrrrrrrr..


so that was my journey on making donut  cekonat!..xpe,bravo to me..it was 1st trial darl..keep it up(nk sedapkan ati kan..hihii)..one more thing..u all, together with the cekonat,i wat kek kukus coklat gak tau..resepi dr in-law..(nk jugak gtau..huahua)..ase die ok la tp nape xcntik cm yang k.la wat ye?...memg dsar tangn xbedong la die nehhh..ala mak tuannnn aiiiiiii..(omel org mlake)..nk pantun la sikit..


makan coklat lekat kat gigi,
lain kali cuba lagi.....


p/s: cekonat2 pon I tgk my hubby mkn and telan ok je..xnmpak plak muke die bkerut nk tlan..hahahahhahaha..I LOVE U LA SYG!AND TQ FOR THE NAME..cute!!

2 comments:

  1. I want to try your cekonat u nnt!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh,jgnla..nanti nyesal..baby kat dlm perut pon nangis sbb cekonat auntie memg fail thap memalukan..

      Delete